1402-07-13 02:03
812
0
86759
در راستای نیاز جامعه انجام می‌شود؛

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای موقوفات کردکوی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کردکوی از معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای موقوفات این شهرستان خبر داد.

غلامرضا بهادرفر بمناسبت گرامیداشت هفته وقف در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: شهرستان کردکوی دارای ۲۶۸ موقوفه است که ۷ هزار و ۷۰۹ رقبه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه زیرمجموعه این موقوفات ۱۳ بقعه که شامل ۱۲ امامزاده و یک سقاخانه است، افزود: بیش از ۲ هزار و ۸۸۷ نفر در کردکوی شناسایی شدند که هیچگونه قراردادی با اوقاف ندارند لذا برای اینکه مشمول محاسبات روز نشوند باید در اسرع وقت به اوقاف مراجعه کنند.

بهادرفر با بیان اینکه اوقاف در سه بخش قرارداد با مستاجرین، پروژه‌های عمرانی و برنامه‌های فرهنگی در امامزاده‌ها فعالیت دارد، اظهار کرد: در طول سال ویژه برنامه‌های متعددی همچون «آرامش بهاری» در ایام عید، «ضیافت الهی» در ایام ماه مبارک رمضان، «نشاط معنوی» برای اوقاف فراغت دانش آموزان، «بصیرت عاشورایی» در ایام محرم، «شمیم حسینی» در ایام اربعین و «مهر تحصیلی» تهیه پک تحصیلی اجرا می شود.

وی با عنوان اینکه سرمایه‌گذاری در موقوفات در دستور کار اوقاف است، افزود: موقوفاتی که قابلیت سرمایه‌گذاری دارند را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنیم.

بهادرفر ادامه داد: زمین مجاور امامزاده روشن آباد در جهت کاشت نهال صنوبر هیبریدی در اختیار سرمایه گذار قرار دادیم.

رئیس اوقاف کردکوی تصریح کرد: برای تعمیر سقف، ساخت سالن غذاخوری و سردخانه در امامزاده ابراهیم النگ در یک سال اخیر مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی از احداث مجتمع فرهنگی قرآنی با زیربنای ۱۸۰۰ مترمربع در امامزاده عبداله و فضل اله روشن آباد خبر داد و افزود: این پروژه چندین ساله که درحال احداث است لذا برای تکمیل نیازمند کمک خیرین هستیم.

بهادرفر به احداث بنای جدید امامزاده چهارکوه اشاره کرد و گفت: امامزاده قاسم چهارکوه در سنوات قبل دچار حریق و تخریب شد، احداث بنای جدید با مختصر بودجه ای از صفر آغاز و مدتهاست به دلیل کمبود بودجه در مرحله آجرچینی و آهن‌ریزی مانده است به همین منظور برای تکمیل آن نیازمند کمک خیرین هستیم.

وی از اجرای ۶ برنامه شاخص در طول هفته وقف در کردکوی خبر داد و بیان کرد: برگزاری محفل انس با قرآن کریم در مسجد صاحب الزمان (عج) روستای دنگلان، جشن ولادت حضرت رسول (ص) در امامزاده مجید، بیعت با شهدا همراه با عطرافشانی مزار شهدا در امامزاده ابراهیم النگ، برگزاری کلاس سبک زندگی با قرائت دعای ندبه در امامزاده مجید و برگزاری میز خدمت جهت پاسخگویی به مردم در نماز جمعه از جمله برنامه های هفته وقف در شهرستان کردکوی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کردکوی ادامه داد: ویژه برنامه یاوران وقف به همراه تجلیل از خیرین، امنای بقاع متبرکه و خادمین باحضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در آستان مقدس امامزاده ابراهیم النگ برگزار می شود.

بهادرفر خاطرنشان کرد: افتتاحیه شبستان امام علی (ع) در آستان مقدس امامزاده ابراهیم روستای النگ با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.